انرژی 21 بازدید
سیاوش میرحاجی مطرح کرد:

صنعت پتروشیمی ستون ایستای اقتصاد کشور در بحران

بامداد جنوب- الهام بهروزی 

پتروشیمی پارس در کنار موفقیت‌های کلیدی که در سال‌های اخیر در حوزه درآمدزایی و سودآوری با تولید منظم و رقابت سازنده با همتایان خود در داخل و خارج کشور به دست آورده، در حوزه عمل به مسئولیت‎‌های اجتماعی خود نیز گام‌های استواری برداشته است. این شرکت با مدیریت سیاوش میرحاجی نه تنها در سال ۱۴۰۳ رکورد تولید را شکست، بلکه با رشد ۵۷ درصدی فروش، جهش سودآوری، تحقق ظرفیت تولید بیش از صددرصدی و توسعه پروژه‌های صادرات‌محور ثبات خود را تضیمن کرد، همچنین با نگاهی عادلانه به جامعه پیرامونی خود کوشید تا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری منطقه خود داشته باشد.

بی‌شک حمایت پتروشیمی پارس از رویداد رسانه‌ای «نون» یکی از حرکت‌های مثبتی بود که با نگاه ویژه میرحاجی و صادق شهابی مدیروقت روابط عمومی این پتروشیمی کلید خورد و زمینه‌ای شد تا این رویداد در سطحی با استانداردهای یک رویداد ملی و تراز اول برپا شود. این اقدام نشان داد که مدیریت این پتروشیمی تعریف جدی‌تر و کامل‎‌تری برای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت دارد و دنباله‌رو اجرای طرح‌های کلیشه‌ای و درجه چندم نیست! همکاری با رسانه‌ها، آموزش و آگاه‌بخشی جامعه پیرامونی را دیگر مقصدی تعریف کرد تا بدین‌شکل در به‎‌روزرسانی آموزه‌ها و دانسته‌های مردم محلی و بومی کمک کند.

در کنار پارس، شرکت‌ها و پتروشیمی‌های دیگری نظیر پازارگاد، زاگرس، سبلان، پردیس، آریاساسول، جم، پردیس، مبین، دماوند و… نیز در سال‌های اخیر با هدایت مسئولیت‌های اجتماعی به سمت مسیرهای آینده‌ساز و توسعه‌آفرین در تلاش هستند تا ضمن کیفی‌بخشی زندگی مردم این منطقه، فضا و بستر مناسب را برای رفاه و امنیت فکری و روانی آن‌ها فراهم کنند.

در این میان، پتروشیمی پارس باز هم به‌عنوان یکی از پیشتازان این عرصه در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و بازیادآوری جایگاه رسانه‌های بومی و فعالان رسانه‌ای این منطقه با ایده‌پردازی علی دانشمند، مدیر تازه‌نفس برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی این پتروشیمی که او هم مانند شهابی، مدیر قبلی روابط عمومی این شرکت، یک بومی باتجربه و دارای دانش است، اقدام به برگزاری یک همایش بزرگ به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در هتل نخل کنگان کرد. همایشی که برای نخستین بار یکجا و یکدست همه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه استان را کنار هم جمع کرد تا به گفته علی دانشمند، اندکی از خستگی‌ها و رنجیدگی‌ها و فشارهایی که این مدت تحت تاثیر شرایط جنگی و کاری متحمل شدند، از خاطرشان زدوده شود.

بی‌شک تلاش برای تکریم و بازیادآوری نقش رسانه‌های بومی برای متصل کردن صنعت به جامعه محلی استان، حرکتی سازنده خواهد بود در جریان‌سازی و مطالبه‌گری هوشمندانه. مدیرعامل این پتروشیمی نیز با اشاره به کنشگری رسانه بومی در این زمینه از حضور ۲۴ ساله‌اش در منطقه پارس جنوبی روایت کرد و گفت: همه تلاش کردیم تا صنعت پتروشیمی در این سال‌ها در منطقه پارس جنوبی توسعه پیدا کند. این صنعت بحق توانست در شرایطی که بیشتر کشورهای سلطه‌خواه کمر به دشمنی با کشور عزیزمان بسته‌اند، ارزآوری خوبی را برای ایران داشته باشند و سهم بسزایی را در اقتصاد و درآمدزایی آن ایفا کنند. از این‌رو، به عقیده من، پتروشیمی‌ها در این سال‌های سخت ستون ایستای اقتصاد ایران شده‌اند.

سیاوش میرحاجی سپس با بزرگداشت روز خبرنگار، خطرآفرینی را وجه اشتراک کار خبرنگاری و فعالیت در بخش صنعت دانست و تصریح کرد: تلاش خبرنگاران در آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی در روزهای سخت و هر شرایطی مانند ۱۲ روزی که در جنگ تحمیلی اسرائیل تجربه کردیم با تقلا و تلاش ما در مولدسازی صنعت برابری دارد، چون ما هم به مانند شما در هر شرایطی از گرما و شرجی گرفته تا سرما و جنگ، نمی‌گذاریم که تولید متوقف شود. با این تولید امید را در صنعت زنده نگه می‌داریم.

وی با اشاره به روزهای سخت جنگ و مسئولیتی که در کمیته شرایط اضطراری شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی برعهده داشته، افزود: از همان روز نخست جنگ در عسلویه مستقر شدم و در خود شرکت ماندم حتی خوابگاه هم نرفتم و در تمام این ۱۲ روز از خانواده‌ام دور بودم و همسرم مثل یک قهرمان از دختر هشت‌ساله‌ام در شرایط بحرانی تهران مراقبت کرد تا من اینجا بتوانم شرایط را مدیریت کنم.

به گفته میرحاجی، کوچک‌ترین تهدید می‌توانست بحران‌آفرین شود و با وجود اصابت دو ریزپرنده دشمن به فاز ۱۴ و پالایشگاه گاز فجر جم اما خدا را شکر سیستم پدافندی و نیروهای آتش‌نشان منطقه از سراسر استان (برازجان، بوشهر، جم، کنگان، دیر، بوشهر و…) به همراه متخصصان و مهندسان صنعت پتروشیمی و گاز خیلی سریع این آتش‌سوزی‌ها را اطفا و مدیریت کردند.

مدیرعامل پتروشیمی پارس با اشاره به اینکه رسانه‌های بومی پلی میان ما و جوامع محلی است، افزود: ما درصدد هستیم که به کمک شما بودجه مصوب مسئولیت‌های اجتماعی این پتروشیمی و شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی به مردم محلی به‌ویژه ۴ شهرستان جنوبی اختصاص پیدا کند. چون بر این باور هستم که از صنعت نباید تنها دود و آلودگی سهم مردم این منطقه باشد، بلکه باید آن‌ها هم سهمی از درآمدهای صنعت داشته باشند و بتوانند زندگی مطلوب و باکیفیتی را تجربه کنند.

میرحاجی سپس تاکید کرد: حدود ۶۷ درصد سهام  شرکت پتروشیمی پارس متعلق به اشخاص حقیقی است و ما مسئولیم که هم در تولید حداکثری و هم در ایفای مسئولیت اجتماعی، پاسخگوی مردم باشیم. این مسئولیت شامل کمک به پروژه‌های محلی، ایجاد فرصت برای جوانان و کاهش آثار منفی صنعت بر شهروندان است.

به گفته وی، در حال حاضر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود یک پروژه بزرگی را تعریف کردیم که چیزی شبیه به باغ کتاب بوشهر است اما با مدل‌سازی بومی که نمونه آن در کشور وجود ندارد. ۷۵ درصد آن در حوزه فناوری و بخشی از آن در عسلویه اجرایی می‌شود و یک پروژه ماندگار برای جوانان و نوجوانان بوشهر خواهد بود.

در بخش پایانی این آیین که به همت پتروشیمی پارس و خانه مطبوعات استان بوشهر برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر و بسته‌های فرهنگی از همه اهالی رسانه استان بوشهر (مکتوب و برخط و شنیداری و گفتاری) تجلیل به عمل آمد.

اشتراک‌گذاری:

نظرات

نظر خود را بنویسید

نام و ایمیل اختیاری هستند. فقط نظر شما ضروری است.