چشم بوشهر به جادوی پای فوتبالیست برازجانی
بهمن 13, 1404
بامدادجنوب_ندا قاسمیان پور
در پایان رقابتهای فشرده لیگ برتر بوکس کشور که طی دو روز گذشته برگزار شد، «عباس گرشاسبی» ملیپوش بوشهری تیم رعد پدافند ارتش با عملکردی درخشان، موفق شد نشان طلای این مسابقات را به دست آورد و نقش مهمی در قهرمانی تیمش ایفا کند.
گرشاسبی پیشازاین در رقابتهای بوکس بزرگسالان ایران (یادواره پهلوان جاسم دلاوری) با کسب عنوان نایبقهرمانی به اردوی تیم ملی راه یافت و نام خود را در سطح ملی مطرح کرد. او همچنین در سال ۲۰۲۵ با کسب نشان طلای تورنمنت بینالمللی بوکس روسیه، یکی از مهمترین افتخارات دوران ورزشی خود را ثبت کرده است.
به همین بهانه، خبرنگار بامداد جنوب در گفتوگو با این بوکسور جوان و پرتلاش بوشهری به بررسی مسیر حرفهای و برنامههای آینده او پرداخته است.
گرشاسبی درباره نحوه برگزاری و سطح مسابقات لیگ برتر بوکس کشور گفت: رقابتهای هفته چهارم و پنجم لیگ برتر بوکس کشور روزهای ۲۱ و ۲۲ خردادماه به میزبانی سالن بوکس شهید همت تهران برگزار شد و تیمهای برتر کشور در سطحی فنی و باکیفیت در این مسابقات به مصاف یکدیگر رفتند.
این بوکسور جوان و پرافتخار بوشهری عنوان کرد: بر اساس برنامهریزی فدراسیون بوکس، رقابتهای لیگ برتر هر دو ماه یکبار برگزار میشود و تیمها در قالب مسابقات دورهای با یکدیگر رقابت میکنند.
وی درباره حضور خود در تیم قهرمان لیگ برتر گفت: در فصل جاری در ترکیب تیم رعد پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتم. شرایط همکاری ما با این تیم در قالب دریافت امریه ورزشی خدمت سربازی بود و افتخار داشتم در کنار سایر بوکسورهای توانمند کشور برای این تیم به میدان بروم.
گرشاسبی با اشاره به فشردگی مسابقات خاطرنشان کرد: رقابتها طی دو روز و پس از انجام مراسم وزنکشی برگزار شد و تمامی تیمها در دیدارهایی سنگین و نزدیک برای کسب جایگاههای برتر تلاش کردند. خوشبختانه تیم رعد پدافند در پایان رقابتهای نفسگیر هفته چهارم و پنجم لیگ برتر موفق شد عنوان قهرمانی را به دست آورد و جام قهرمانی این دوره از مسابقات را بالای سر ببرد.
این بوکسور بوشهری درباره تجربه حضور در این رقابتها گفت: پس از پایان رده سنی جوانان، وارد رده امید شدم و اکنون عضو تیم ملی امید هستم، اما این مسابقات در سطح بزرگسالان برگزار شد و فرصت خوبی برای کسب تجربه بود.
گرشاسبی بیان کرد: در این رقابتها با بوکسورهای باتجربه و ملیپوشان بزرگسال روبهرو شدم، بهطوریکه حریف دومم سنگینوزن تیم ملی بزرگسالان بود. رقابت با چنین حریفانی تجربهای ارزشمند و سطح بالا برای من به همراه داشت که درنهایت نیز توانستم نشان خوشرنگ طلای لیگ برتر را کسب کنم.
وی خاطرنشان کرد: در ورزش بوکس، مسابقه دادن بخشی از فرآیند آمادهسازی است و حضور در چنین رقابتهایی به افزایش آمادگی و کسب تجربه برای رویدادهای مهم کمک میکند.
این بوکسور جوان و پرافتخار بوشهری با اشاره به حضور خود در اردوی تیم ملی امید، گفت: در حال حاضر همراه با سایر ملیپوشان در اردوی آمادهسازی حضور دارم و خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا در جاکارتا آماده میکنم. طبق برنامه، حدود ۲۰ روز دیگر به این رقابتها اعزام خواهیم شد.
وی افزود: هدفم از حضور در این مسابقات، کسب خوشرنگترین نشان رقابتها یعنی نشان طلا و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران است. برای رسیدن به این هدف، با تمام توان در حال تمرین و آمادهسازی هستم.
گرشاسبی هدف اصلی و بلندمدت خود در رشته بوکس را تاریخسازی و رسیدن به قلههای افتخار در سطح جهان عنوان کرد و گفت: میخواهم با تلاش، پشتکار و افتخارآفرینی، نام خود را در میانبرترین بوکسورهای تاریخ این رشته ثبت کنم و به جایگاهی برسم که بهعنوان یکی از بهترینهای جهان شناخته شوم.
وی در خصوص تجهیزات و امکانات ورزشی در شهرستان بوشهر عنوان کرد: برای فعالیت و تمرینات، یک سالن ورزشی کوچک در اختیارداریم که تجهیزات کافی ندارد و در فصل تابستان نیز به دلیل نبود سیستم سرمایشی مناسب، تمرین کردن بسیار سخت و طاقتفرسا میشود. باوجوداین شرایط، همچنان در تلاش هستیم تا به اهداف خود برسیم.
گرشاسبی با تأکید بر ظرفیت بالای بوکس در بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر بوکسورهای خوبی داریم که در صورت حمایت مسئولین، میتوانند به سطح تیم ملی برسند و در میادین ملی و بینالمللی افتخارآفرینی کنند. رسیدگی به سالنها، تجهیزات و امکانات رفاهی ورزشکاران یک ضرورت جدی در این رشته است.
این ورزشکار بوشهری به علاقهمندان به رشته بوکس گفت: اگر واقعاً بوکس را دوست دارید، باید باعلاقه وارد این رشته شوید. کسانی که میخواهند در این مسیر گام بردارند، باید از بسیاری از تفریحات و مسائل زندگی خود بگذرند تا به موفقیت برسند.
بهمن 13, 1404
اردیبهشت 5, 1405
آبان 26, 1404
نظر خود را بنویسید
نام و ایمیل اختیاری هستند. فقط نظر شما ضروری است.